torsdag, september 21, 2006

Galen

Man skulle kunna påstå att jag inte är riktigt klok.. lite galen sådär. Inte alla hästar i stallet, en skruv lös, inte alla tallrikar i skåpet. Eller så kallar man mig modig. =)

Morgonen började i vanlig ordning med en snuttande Nora i sängen hos mig och sedan en Måns med allsköns olika bilar och traktorer i släptåg. Efter frukost och påklädning så begav vi oss ned på stan på jakt efter en parkering. Sedan gick vi till öppna förskolan och skrämde slag på alla förstagångs-föräldrar. ;) Där åt vi medhavd lunch och killarna fick busa av sig lite.

Efter det så gick vi ned på stan och shoppade lite. Ny vinterjacka till Liam, några tröjor, en klänning till Nora, bytte Liams overall (jag ångrade mig angående färgen) och lite till. Sen fick vi rusa tillbaka till bilen innan parkeringen gick ut. Åh varmt och svettigt efter en tur på stan med alla barnen... tack och lov att vi har AC i bilen.

Vad gjorde vi sen då? Åkte hem, trötta och färdiga? Nepp, jag tog min stora barnaskara och fortsatte till IKEA. Det är sant. Köpte lite småplock - brödformar, ny slickepott (barnen har nästan tuggat sönder den gamla ;)), några ramar, osv. Sen festade vi på varsin liten mjukglass vid utgången.

Men nu åkte vi väl ändå hem... öppna förskolan, stan och IKEA på en och samma dag, själv med tre små barn är väl tillräckligt? Jo visserligen, men den här mamman är ju som sagt inte riktigt klok så vi fortsatte till Gränby centrum istället. In på Hm med hela skaran och fick dessutom ett gäng mössor, vantar och strumpor inhandlade.

Sen åkte vi faktiskt hem... rusningstrafiken. De bygger ju om e4:an och det är .. hm ... ganska rörigt kring halvfem-tiden på eftermiddagen.

Väl hemma blev det matlagning (och kaffe). Och nu, nu ska jag dessutom natta alla barnen själv eftersom pappan kommer hem sent ikväll.
Så vad tycker ni - galen eller modig? ;)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hihi... ja.. lite galen kanske, men kanske bättre att vara galen en hel dag för att sen slippa de andra...:-)

Kramar

12:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Definitivt modig säger jag! Och kanske lite galen. ;)
Samtidigt så låter det helt fantastiskt att ha tre fina barn att släpa runt på. Uppför de sig när ni är ute?
Ludde brukar sticka iväg när vi är ute så där, river i precis allt han ser och köksavdelningen på IKEA gör mig helt knäsvag av nervositet. ;)

7:16 fm  
Anonymous Anonym sa...

Du är modig, å så kanske lite galen, men dina barn verkar vara väldigt duktiga och väluppfostrade och då kan du ju göra såna här utflykter på stan, IKEA, Gränby och öppnis.

9:15 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida