onsdag, september 20, 2006

En berättelse..

Nu ska jag skriva ned en sån där liten minnesberättelse som vi med all sannolikhet kommer att terra Liam med i framtiden. En sån gullig historia som måste berättas på alla sammankomster så att alla vuxna kan säga "naaaaaaw - vad gullig!" och skratta lite medan snart tonåriga Liam står och skäms ögonen ur sig i ett hörn.
*gnuggar händerna* Jag är en elak mamma! ;)

Detta hände när Liam var 4,5 och Nora var alltså en liten bebis på bara 2 månader. En kväll när Nora satt och sov i babyskyddet (efter en snabb biltur med mamman till affären) så frågade Liam om han fick bära med sig Nora. Liam var alltid så duktig och förståndig och visste ju att han inte fick bära på Nora så därför frågade han, kanske fick han bära henne när hon satt fastspänd i babyskyddet. "Får jag bära henne i den här?".
- Näe, svarar mamman. Men vart ska du bära henne då?
- In dit, säger Liam och pekar in mot badrummet.
- Vill du ha in henne på toaletten? undrar mamman.
- Ja, så hon kan sitta där med mig när jag bajsar! svarar Liam helt självklart.
Å det är väl ändå kärlek ut i fingertopparna.. han vill så gärna ha sällskap utav lillasyster när han ska på toaletten. Gulleplutt!

Ni kan tro att han aldrig kommer att få glömma detta!! =)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hihi, vilken söt! Klart man ska ha syrran med sig på toa, de ska ju följa med överallt, småsyskonen. =)

Ja, jag tyckte väl att han såg bekant ut. Jag är också 78:a och gick i Valsätra förstås, det är dock ingen period som jag tänker tillbaka på med värme. *rått skratt*

11:10 fm  
Anonymous Anonym sa...

men visst är de för gosssiga våra små.
Ce vill också gärna att jag sitter med henne då hon ska bajsa. Helst ska jag tydligen sitta i oset på golvet men där går gränsen. Brukar skylla på att Z behöver mig där ute så hon får lite privacy istället..

8:12 em  
Blogger Hanna sa...

*asg* Gud, vilken underbar kommentar!:)

10:43 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida