lördag, september 16, 2006

Veckohandling

Så *pustar ut* nu har jag varit och handlat för veckan. Så skönt att smita iväg mitt i nattningen av barn och handla själv. Eller själv... Nora följer ju med. Men med henne i sjalen så märks hon ju knappt av.
Å en lördagskväll på stormarknaden är sååå lugn, så det är nästan som meditation för småbarnsmamman att kryssa fram där mellan hyllorna. ;)

Blev inspirerad av Johanna. För visst kan man utläsa en del om människor utifrån deras kvitton! Såhär blev vårt:

- apelsiner 1kg
- avfallspåsar*2
- bacon 140gr
- billinge ost i skivor
- blöja libero midi
- bob saft jordgubb liten flaska
- bomullspads
- bomullspinnar
- byxblöja ica maxi+
- chips grill
- dammsugarpåsar
- gårdskinka rökt
- kotlett benfri skivad
- kravägg 6pack
- kronjäst färsk
- kålrot
- limpa butiksbakad
- linser röda
- lunchbox*5
- lättmargarin
- lättmjölk eko*3
- lösviktsgodis (det är ju trots allt lördag ;))
- majskorn 3pack*2
- makrillfile varmrökt
- mariekex
- mild yoghurt nat. eko*2
- mini mat milda*2
- morot krav
- paprika grön
- paprika röd
- potatis krav
- riven ost mager
- sejfile 400gr*2
- selleri rot
- skona hushållsduk*3
- snabbkaffe (man måste ju vara beredd nästa gång kaffebryggarn lägger av... och ja, den var rättvisemärkt.. ;))
- spritskakor
- svarta bönor
- tomat röda kvist
- tvättmedel ultra vitt
- zucchini

En nätt liten summa på 1076,50:- slutade det på. Visserligen mat för 4personer i en vecka (inkl. lunch), men jag tycker ändå att det är dyrt. Tänk också att nästan all frukt vi äter nu (förutom apelsinerna) kommer från vår egen tomt.

Nå - vad säger detta om oss då?

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

inte var det så dyrt. Eller jo, men ni fick rätt mycket. Och bara blöjorna är ju en hundring, tvättmedel är inte billigt och inte dammsugarpåsar heller.

Vad det säger om er? Att ni är nyttiga som äter både makrill linser, det säger mig att ni tänker på vad ni äter, inte bara i "fett och socker" utan vad gäller krav och rättvisemärkning. Dessutom ser det ut som om ni har 2 blöjbarn varav ett går. (vet jag ju men ändå.)
Tyckte ert kvitto såg "nyttigare" ut än vårt. Vi hade mest mat (läs korv hahahaha) på vårt.

Och sjal. Z åker också sjal. Underbart det där. Han bara är med.
Roligt att jag kunde inspirera!

6:44 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hejsan svejsan!!

Nu lämnar jag ett litet avtryck hos dig ;O) Jag kollar ofta din blogg men kommenterar dock inte så ofta.. Varför? För att det tar sjuuuukt lång tid innan jag får upp rutan för att kunna kommentera, jättekonstigt för vi har supersnabbt (;O)) bredband så det är inte det som är problemet. Det är bara en rund ring som snurrar runt-runt i sådär över en minut. Men men, ni verkar ju ha det jättehärligt med 3-barns-familj-livet!!!!!
Att handla är ju alltid SURT!! Känner SÅ igen vad du skriver om ungdomshandlingarna!! Så var det för Thomas och mig också när jag var 17 och han 20 och ingen av oss hade körkort... Man kan ju inte annat än att le sentimentalt åt minnet nu. Hade också katt, eller tom två st. så det blrv MYCKET kattsand att kånka på!!

När vi flyttade för två år sedan hittade Thomas en gammal pärm med alla räkninger från den tiden och det var ju typ bara hyran på 2600:- för vår lilla 2:a ned ungdomsrabatt och emellanåt nån telefonräkning.... Herregud.... Lite skillnad mot nu. Och jag gick i gymnasiet men jobbade extra, T pluggade också så ok, inkomsterna var ju inte skyhöga direkt men jag vet att jag tyckte vi klarade oss fin-fint ändå!!

Ja, nu var det ju inte det jag skulle skriva om egentligen utan om vad du handlade!! JAg tycker det verkar som ni är en nytig familj med sunt tänkande kring krav och rättvisemärkta produkter, bra såklart!! Att du har kul fantasi angående matlagning också, och att ni har småfolk i familjen.

Ha det gott! Kram Anna med Amadeus från Aff jan -04

9:39 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag som av någon anledning fick för mig att ni var vegetarianer. Antagligen pga bönbiffarna och att din mans jobbarkompisar tycker ni äter "konstig" mat. Men det är ni ju inte ser jag nu när jag läser er matlista. Men ganska så nyttigt måste jag ju säga att det ser ut ändå.
Självklart får du länka till min blogg också. :)
Kram!

12:38 em  
Blogger Millan sa...

Johanna - makrill-linser.. va e de.. låter nyttigt! ;)))
Liam hade nog hellre ätit från ert kvitto, han ääälskar korv! :)

Anna - Vad kul med ett litet avtryck... tyvärr är blogger ofta ganska segt.. borde byta bloggsida, men till vilken?
Trivs utmärkt med 3-barns-livet. Kanske kan inspirera?? =)

Sanna - nepp, inte veggisar men försöker att äta mycket grönt. Godare så.. :)

6:33 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida