söndag, januari 08, 2006

Pottsnack

Liam har varit lite svår att få och gå på toaletten. Han har bara velat gå på sin potta, bekvämt tror jag. Inte så att det har varit några problem när man är iväg någonstans, då kan han gå på toaletten. Men hemma har han bara velat sitta på sin potta.

Jag tyckte att jag hade fått nog utav att tömma pottan här hemma hela tiden, så jag hra varit på Liam lite grann och propsat på att han ska gå på toaletten.
- Stora killar går inte på pottan, de går på toaletten, sa jag i hopp om att han skulle hålla med mig.
- Jaha, blev hans svar. Inte jag!
Bah! Smart unge. ;)

Så för några dagar sedan plockade jag undan pottan. Jag har velat haft den framme för Måns skull, men eftersom han skricker högt och springer så fort han kan bara man nämner ordet potta, så dröjer det säkert ett tag till innan han är intresserad.
Och inte var det någe problem för Liam heller. Han konstaterade att pottan var försvunnen och gick på toaletten istället. Funkar hur bra som helst!

1 kommentarer:

Blogger Lallamen sa...

Skrattar glatt igenkännande.
Ville körde tvärtom varianten innan vi resolut tog av honom blöjan i våras.
"Ville, det är ju bara små bebisar som har blöjor". "Ja" kom svaret "och så Nille"

10:41 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida