torsdag, november 24, 2005

Barnfritt

Barnen sover hos farfarn och Lillan, och jag och Emil har tagit en snabbtur på stan. Det blev några julklappar till barnen och indisk mat. Och imorgonbitti är det inga barn som väcker mig!! Jag ska sova till nio tror jag!!! :D

Letade efter mammakläder till mig också. Det är minst sagt en utmaning nu att hitta kläder i garderoben som går över mage enormus. Jag hittade en kartong med några mammabyxor, så den biten har löst sig. Men alla tröjor verkar ha försvunnit. De vanliga tröjorna är plötsligt alldeles för korta... slutar någonstans mitt på naveln. Inte så snyggt!
Så jag rusade in på HM i hopp om att hitta några snygga och billiga mammakläder. Men där var det något slags blå-lila tema på alla mammakläder = inte mina färger.
Tack och lov så är ju det övriga modet rätt snäll mot växande magar, så på Vero Moda hittade jag dessa kreationer:
Måste ju också visa fyndet som vi gjorde på Myrornas! Visst är den snygg!! Kostade 35:-, och nu måste vi bara bestämma vem av pojkarna som ska få den.. eller om den ska ges till båda två.

Annars då.. borde plugga kemi istället för att sitta här.
Ont i ryggen också! Första känningarna på foglossning kom för några dagar sen och nu är den ett faktum varje eftermiddag/kväll. Efter en dag på fötter så vaggar jag nästan fram. Åhhh... redan nuuuu?! Jag har ju massvis med veckor kvar och vill inte ha ont redan nu!
För den som undrar, dagens siffror:
Du är i första trimestern (av tre)
Du är i 2:e månaden (av 9 - kalendermånader)
Du är i 2:e gravmånaden (av 10 - lunarmånader)
Du är i 8:e veckan (av 40)
Du är i v8+0 (av 40+0)

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej, har kikat på din blogg. Fin!

9:44 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida