lördag, juli 14, 2007

Kalasbilder

Nora hade en alldeles fantastisk födelsedag igår - hon fick både äta tårta och dricka saft!
I övrigt var det också en bra dag. Ettårs-tjejen var på strålande humör hela dagen och kalaset var lyckat annars också. Enda "missödet" var väl vädret. Jag hade iskallt räknat med att vi skulle sitta ute och fika. När man blir 17 personer(!) bara av att man bjuder de allra, allra närmsta, mor- och farföräldrar m,fl, så är det bra om man kan duka långbord ute på gräsmattan. Så trots de mörka molnen som rullande in framåt lunchtid så började jag ställa iordning bord och stolar ute, de hade ju lovat fint väder framåt eftermiddagen. Började lägga ut dukar och sätta fast ballonger, osv men då kom de första regndropparna och jag fick inse mitt nederlag och bära tillbaks in allt igen. Det vart till att duka långbord inne istället, och det gick ju bra. Det enda irriterande var att lagom tills att allt var dukat fint inne och minuterarna innan gästerna skulle komma infann sig, så hade regnmolnen blåst bort och ute strålade solen på en alldeles klarblå himlen. Men så är det. :)

Hinner inte skriva mer nu, för jag måste åka och jobba alldeles snart. På måndag börjar vår semester(äntligen!!), och då startar operation att bygga nytt badrum och tvättstuga på allvar. Återstår att se hur aktiv jag blir här under den tiden. Men några kalasbilder innan jag cyklar ned till jobbet:

Dukat och färdigt, temat är gult om nu någon missade det.. ;)
Bjöd på muffins. Översta är citronmuffins med citronfromagetopp och vit choklad, de undre är muffins fyllda med vaniljcreme sockrig glasyr och ett physalisbär på toppen. Tårtan. Man ser inte så tydligt på bilden, men glasyren är gul. Vanlig tårtbotten (min bästa hittills, den vart riktigt porös och fin och jättehög!) som delats på mitten och fyllts med vanlijgrädde och sedan vanlig grädde på toppen. Klassiker numera - de fantastiska nöttopparna!Fröken för dagen var riktigt framåt och försåg sig av paketen som låg på soffan och öppnade ett alldeles själv utan hjälp! Tack alla för alla fina, fina presenter som hon fick!!Tårta var gott!! Skeden stöp i golvet efter ett tag, det gick liksom fortare med handen istället.. ;)Sen var hon trött! Sover gott i morfars famn här. Såpbubblorna var skoj! Ser ni vad han säger?! "Haj-jaaa!!!" (alltså karate-frasen - hur skriven man den?).Men frågan är vem som tyckte att det var roligast med såpbubblor... ;)

10 kommentarer:

Blogger Ann-Sofie sa...

Vilka fina kalsbilder och vilka läckra bakverk du bakat!
Lycka till med renovering i sommar.
Själv har jag pussat min flicka hejdå inför det 8 dagar långa scoutlägret oh det känns....konstigt;)

12:03 em  
Blogger Busmamman sa...

Ser ut att ha blivit en toppendag för sötNoran :D

2:47 em  
Blogger Ponder sa...

Vilket härligt kalas hon fick Norisen! :)

3:03 em  
Blogger Lotta sa...

Såg ut som på konditori!!! Proffsigt som vanligt. :D

8:49 fm  
Blogger Alex sa...

Ååååååååååångest inför Lokes kalas i ett flyttkaos. Kan man hyra in dig? Billigt?

8:53 fm  
Anonymous Anonym sa...

Världens sötaste 1-åring tycker jag! Så måste jag nog ta receptet på nöttopparna iaf..de är ju för fasiken beroendeframkallande!

4:32 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag håller med madde... jag behöver nog oxå det där receptet! eller gör jag det?;-)
Ett kanonkalas var det i alla fall! O Norisen är ju världens sötaste 1åring!:-)
Kram

11:16 em  
Anonymous Anonym sa...

mmm..vilka smaskiga kakor! Kul idé att ha samma färgtema på allt. Tack för att du berättade hur du hade gjort etiketterna! Det ska jag använda på nästa kalas!

10:13 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vad duktig du är på att baka!! Får lite ångest inför Felix kalas på söndag.. Jättefint med färgtema!

9:49 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vilket fint kalas du ordnat! *imponerad*

4:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida