tisdag, november 28, 2006

Vardag

Jag har flera texter som ligger och pyr.. flera inlägg som jag klurar på i huvudet. Men jag hittar inte riktigt ron att sätta mig ned och få de på pränt just nu. Så det får bli sånt simpelt vardagsinlägg idag istället.

I söndags var min far här med mina småsyskon(som är jämngamla med mina barn) och åt lunch. Trevligt! (Vinkar till pappa om du läser det här.)
Igår var jag iväg och fikade med en kompis på kvällen. Det var åååår sedan vi träffades så det var också trevligt och lite underligt på en och samma gång.
Idag blir det bvc med lilljäntan och sedan hämta storebröder på dagis. Funderar på om vi ska tag en sväng till Ikea när jag hämtat dem. Jag har sett ut två adventsljusstakar där som jag vill ha. Och så skulle ju Liam bli så glad, "snälla mamma, kan vi åka till Ikeeeeeeaaa?!?". Jag gissar att det är lekrummet och korven som lockar.. ;)
Imorgonkväll har Emil möte heeela långa kvällen = trist.
Torsdagen tror jag är tom än så länge och på fredag bär det iväg till huvudstaden för övernattning. Då ska vi lämna bort Nora till barnvakt för första gången.. dessutom över natten. Känns skiiiitläskigt! Hur ska JAG klara mig en hel natt utan henne?! Att HON klarar sig tvekar jag inte en sekund på.. ;)

Annars sitter jag främst med sånt här just nu:Det är mycket som ska tänkas på när huset ska byggas till och fixas...

6 kommentarer:

Blogger Sarah sa...

Hihi en till med små småsyskon :) Maxs (och Julias så klart) yngsta syster är bara ett år äldre än Max. Det blir bra lekkompanjoner :)

10:44 fm  
Blogger Ponder sa...

Heej Millan, Ponder här! Var så länge sen jag såg till dig inne på julibarn att jag nästan blev orolig. ;) Skönt att se att allt är bra, om än fullt ös! Alex och jag tycker vi ska luncha snart, tycker inte du också det?!

Elvira hälsar förresten att IKEA ska man passa sig för, för där kan man komma bort... Det gjorde hon igår nämligen! Men det slutade bra, för snälla personalen tog henne till informationen. Fast jag hann bli ganska svettig under tiden kan jag meddela!
KRAM!

2:25 em  
Anonymous Anonym sa...

Hihi, snacka om att vi är i samma sits i livet. Småbarn, husritningar och så vidare. Dessutom ska vi oxå på hotellövernattning på fredag! Men till västkustens huvudstad i stället :D.

Hoppas er tripp blir mysig! Och du, natten utan minisessa klarar du galant! Vips så är det vardag igen! ;)

KRAMIS!

2:41 em  
Anonymous Anonym sa...

Hoppas övernattningen går bra! K ska sova borta lördag natt... jag är liiite orolig för just nu är så jättemammig o blir lessen hos alla andra :(
Men mormor o morfar är han ju van vid, och storasyskonen är med så det går nog fint :)
Spännande med fix och bygg av huset! :D

10:34 em  
Blogger Carolina sa...

Husritningar, jag älskar och hatar det. Får du ihop det. Jag skulle så gärna själv vilja göra om vårt kök eftersom det är så dåligt planerat, i princip bara 40 cm arbetsyta. Men i det rummet är det helt omöjligt att hitta en bra lösning...

Ha det så trevligt i helgen och mys.

10:56 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag kommer på en massa kul att skriva om varje kväll när jag går och lägger mig, sen är det puts väck på morgonen *s*
Men vardagsinlägg är minst lika kul tycker jag, det är kul att läsa om en annan storfamilj och se vad ni gör på dagarna :) Har planerat in din veggolasagne nästa vecka förresten, ska bli spännande.

Övernattningen kommer säkert gå fint! Jag är ju så löjlig med det där, stora barnen sov över hos mormor och morfar försa gången i somras (!). Nickis får vänta bra länge till haha.
Kram

12:08 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida