måndag, november 27, 2006

Ny frilla..

Så har man börjat bli flintis igen då. Det dröjde den här gången.. har för mig att de tidigare amningsperioderna så har håravfallet kommit fortare. Men en sak är säker; jag tappar hår och det i mängder.

Längst med hela hårfästet har jag en halv centimeter bred gloria just nu. En gloria av ljus stubb. Och vid tinningarna går dessutom stubben ännu längre in. Jättesnyggt.
Dessutom hamnar håret överallt. Långa mörka hårstrån överallt. Handfatet, sängen, golven osv.
Men... det växer ut igen.

12 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag måste vara jättekonstig för jag har aldrig haft så bra hårkvalitet som under graviditet OCH amning. Däremot nu, efter nästan 3 år, har jag samma syndrom som du har, håret går av och jag har värsta fjunen längs hårfästet. Tror det är nån vitaminbrist. Proppar i mig allt möjligt, järn, zink.... får hoppas det hjälper.

11:48 fm  
Anonymous Anonym sa...

Huu, det är inget roligt alls! Jag har inte ammat mina barn så jag har inte haft det bekymret med håret. Däremot tappade jag massor av hår när jag insjuknade i hypothyreos efter första barnet. Usch, det känns läskigt men som du skriver, skönt att det växer ut i alla fall! :)

Hoppas helgen varit skön!!! Kramis!

12:30 em  
Anonymous Anonym sa...

Är jag galen eller? Jag har för mig att du är blond... *snurrig*

12:37 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag vet precis vad du pratar om! Jag har tappat klart för denna gången men nu är har jag osnygga flikar av utväxt lite här o var istället. SUCK (men vad gör man inte för lite amning *asg*)
//M

1:26 em  
Anonymous Anonym sa...

Trist med håret :( Har också tappat i samband med amning, men mest i hårfästet....Har dessutom långt hår så det är svårt att kamma över på något vis. Hoppas ni har en bra dag i övrigt!

Kram Anniz

2:09 em  
Anonymous Anonym sa...

Hej boldie! Hemma idag? Provar o ringa dig lite senare.

2:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Trist att bli tillfälligt skallig. jag tappade drivor av hår under graviditeten, inte efter. Hoppas att håret snart växer ut. Annars så är ju mössa trendigt så här på hösten/vintern ;)

3:01 em  
Blogger Sarah sa...

Det är trist när den tjocka kaulffsen sen graviditeten tunnas ut till en halv flint, jag vet :( Golvbrunnen igensatt av hår, en halv peruk på kudden varje morgon, hår på golvet, tovor i tvättmaskinen .............

Men som du säger, det kommer tillbaka, hur trist det än är att tappa det.

7:57 em  
Anonymous Anonym sa...

Ojdå! Som du skriver växer det ju ut men det är inte kul att tappa hår.
Jag har faktiskt inte varit med om det under graviditeterna/amningsperioderna, naturen har väl skonat mig eftersom jag redan är så tunnhårig *s*
Kram

10:08 em  
Blogger Millan sa...

Verkar vara ganska individuellt om man tappar mkt hår under grav./amning.. kanske får man någon brist av något slag ändå. Kan iaf med säkerhet säga att det är inte kaffebrist som orsakar detta. ;)
Just nu är mitt "städ-tants-hårband" den bästa vännen. Då kan jag dölja hur lustigt hårfästet ser ut. Framörallt luggen ser lustig ut eftersom halva har försvunnit.. *haha*

Pyret - du minns korrekt! Men jag spenderade en kväll med Vidal Sassoon och sedan dess är mitt hår åt det mörkbruna hållet. Tyckte att det passade det hösten/vintern och jag är väldigt nöjd faktiskt. Om jag bara fick behålla de färgade hårstråna också.. ;)

9:19 fm  
Blogger Ponder sa...

Här har det också börjat falla, och det känns ju inte direkt roligt när man ser tussarna som sitter i hårborsten... :-/ Kanske man skulle klippa sig kort, så det inte märks lika mycket, fast å andra sidan blir det svårare att göra en comb over om man skulle få kala fläckar! ;)

2:28 em  
Anonymous Anonym sa...

Aha! Började tro att jag varit full eller något :D. Skönt att höra att jag inte är helt galen!

9:36 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida