onsdag, augusti 30, 2006

Apropå kaffe..


Det här kaffet brukar jag dricka. Jag vet, Classic Reko - det låter som en Ikea-möbel. Men det är jättegott!
Fast det allra viktigaste med det här kaffet ser du längst upp till vänster på paketet. Det betyder att den som tillverkat detta kaffe får en skälig lön. En skälig lön innebär att barnen till den som tillverkat detta kaffe kan gå i skolan istället för att bidra till familjeekonomin. Det kostar några kronor mer än kaffepaketet som står i hyllan bredvid. Några kronor.

Dricker du kaffe? Då uppmanar jag dig att välja det dyrare kaffet nästa gång du handlar, om du inte redan gör det. Det måste inte vara classic kaffe, det finns flera rättvisemärkta kaffesorter. Men classic kaffe är bra på det viset att det finns i nästan varje butik. Hittar du inget rättvisemärkt kaffe i din butik - efterfråga det, du gör skillnad!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

det du. jag tänkte likadant när jag köpte min ringsjal. Den är också rättvisemärkt. LIte skönt.

Kaffet gillar jag med. Inte alltid men ofta.

vad roligt att se att det var blått på din blogg. Jag blev lite chockad först men sen gillade jag det. nytt och fräscht.

8:18 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida