tisdag, augusti 15, 2006

Om lilla fröken..

Lite trött idag. Fröken Nora var visst hungrig inatt, och sedan morgonpigg. Somnade om lagom till att jag ändå var tvungen att kliva upp med pojkarna. Men jag ska inte klaga... de flesta nätter får jag sova förvånansvärt mycket för att ha en 1-månaders i huset. Så några sådana här nätter kan jag ta utan allt för sura miner.
Och nu ligger hon och sover som en liten prinsessa i vagnen, Liam bygger lego och Emil och Måns har farit iväg till köpcentrumet för att leta tofflor och blöjor till dagis.

Så har vi fyllt i namnpappren som ska skickas in till Skatteverket. Hon heter Nora i tilltalsnamn, sedan Liv bara för att det är vackert och sist Jenny efter Emils syster som inte längre lever. Efternamnet blir ju samma som resten av familjen och behövdes inte anmälas den här gången eftersom Emil bytte till mitt namn i samband med bröllopet. Skönt att få det registrerat och klart.

Förövrigt så har hon ökat nästan 1kg och 4cm under hennes första levnadsmånad. Fortfarande liten och och ganska långsmal, men förbluffande stadig i kropp och nacke. Det märks verkligen att hon inte är någon nyföding längre... *snyft* det går för fort!!! ;)

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hej
Liv tycker jag är jättevackert. har en kompis vars dotter heter det och jag är LIIITE ledsen att jag inte kom på det själv. *ler*

Visst är det ledsamt att den där nyfödingsfasen inte pågår längre men vad gör man?
Njut!

5:49 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja, usch... Den där första tiden går alldeles för fort! Resten också förresten. Ibland vill man bara hejda tiden en stund och vara i nuet.

8:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida