söndag, mars 25, 2007

Sommartid ju!

Jag älskar sommartid! Ljusare kvällar och mer ork. Bara det att solen fortfarande skiner när man dukar fram middagen. Härligt!

I helgen har jag jobbat och maken och barnen rett sig själva. Idag i det fina vädret passade de på att elda upp lite ris och annat bråte. När det var färdigt kom den här hängaren som jag satt upp utanför ytterdörren väl till pass. Där fick de rökdoftande kläderna hänga kvar för vädring.
Jag blev inspirerad av hur de har löst problemet med leriga regnkläder på vår förskola. Perfekt med krokar utanför dörren. Låter de kladdiga och blöta kläderna hänga kvar ute tills de har torkat eller ska användas igen. Så slipper jag ta med in all smuts i huset. Praktiskt och ganska fint, eller hur. :)

9 kommentarer:

Blogger Alex sa...

Mycket smart grej faktiskt! Vi har ju källare i nya huset med egen ingång, så det blir nog där i pannrummet sådant får hamna.

10:08 em  
Blogger Busmamman sa...

Jättefint!!
Vi skulle göra en grovingång, men nu vill jag hellre flytta ;)

11:32 em  
Blogger Ponder sa...

Hm, det där kanske man skulle härma, för jag blir tooookig på all sand som dras in här.

11:45 em  
Blogger Unknown sa...

Smart och snyggt! Tyvärr kan jag inte härma eftersom vi har stenfasad på huset. Stefan blir nog inte så nöjd om jag föreslår att vi ska borra upp krokar där... ;-)

8:03 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jo, det är så skönt att slippa alla blöta och smutsiga kläder inne. Vi har en kallveranda för det ändamålet och den nyttjas flitigt.
Ang. dagis förr och nu är nog den stora skillnaden, klimatet. Mycket mer personal och färre barn. Dessutom, när man sedan kom hem med sina föräldrar var det inte dator och en miljon tvprogram som lockade. Därav skillnaden. Sedan tror jag iofs också att det fanns barn även då som mådde dåligt, men inte lika många, därmed "försvann" de nog i statistiken.
Ha en skön dag!

Kram Anniz

11:05 fm  
Anonymous Anonym sa...

smart!! så ska jag göra utanför vår nya entrè!! tack tack för bra tips


kram

8:19 em  
Blogger Cissi sa...

vad smart!!!

9:22 em  
Blogger Malin sa...

Aaaahh, smart! Kanske man ska ta och fixa...

9:29 em  
Blogger Sarah sa...

JAAA! Ursäkta utropet, ett litet vårskrik bara ;) Men det är så skönt med ljuset och värmen, hela tillvaron blir lite lättare. Smart det där med krokarna :)

2:39 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida