onsdag, mars 28, 2007

Så var det vår.

Så var det vår. På riktigt alltså. Även om termometern ligger stadigt strax under nollan varje morgon när vi beger oss hemifrån, så dröjer det inte många timmar innan temperaturen har stigit avsevärt. Och plötsligt så inser man att barnens skor är alldeles för varma och jackorna för tjocka, det händer ju liksom över en natt.

Så idag blev det en panikrajd över stan, en knapp timma hade jag på mig. Vårskor till två söner var _inte_ lätt att hitta. Väldigt urplockat (redan!?) och bara trista varianter kvar. Jag hann dock inte ända bort till Vincentbutiken, så jag har fortfarande mina förhoppningar om att hitta rätt skor där. Får bli ned på stan imorgon igen, med alla tre barnen i släptåg. En jacka till Liam lyckades jag dock att hitta, även om det var tunt med storlekar. Det blev en vändbar variant från Exit som både jag och Liam blev mycket förtjusta i den. *Nöjd*

Men jag klagar inte, våren och vårkläderna har varit efterlängtade. Just nu leker sönerna i sandlådan ute och jag ska plocka fram dammsugaren. Nora välte precis omkull en lampa som gick i krasch på golvet och är nu satt på säkert avstånd från glasskärvorna (alla dessa sladdar, att de ska vara så roliga att dra i). Efter dammsugningen blir det middagslagning och sedan badning och nattning av barn för att avsluta dagen med några sidor i kemiboken. Emil har kvällsmöte på facket, så det blir myskväll för bara mig och bratsen ikväll. :)

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

här har det också inhandlats skor. Tre par blev det. Två par gympaskor till Ce och Z och ett par sandaler till Z. kommer nog att behöva köpa sandaler till Ce ocskå men det kan vänta lite.

jackor har vi som tur är. Ce fick en rosa i höstas och den funkar ännu och Z har en liten blå som är fleece i men som man kan ta ur. *skönt*

8:57 em  
Blogger Alex sa...

Sladdar är tydligen så roligt att man bara måste dra i dem!

Det var en riktigt snygg jacka du hittade till Liam.

Och tack igen för idag, även om det blev rumphugget.

9:17 em  
Blogger Cissi sa...

samma här! Stackars Julian går runt i sin vinterjacka i 19 graders värme ;) Måste shoppa! Gud så jobbigt ;)

9:52 em  
Anonymous Anonym sa...

Härligt med ett inlägg ifrån dig!! Här handlades det också jacka igår, en beige åt äldsta dottern. Det är otroligt hur snabbt tempen stiger från minus till många plus. Men det är väl så det ska vara om våren gissar jag.

Kram Anniz

10:31 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vi har shoppat skor på Vincent i helgen. Colin valde blå och Aimee lila och dom var så nöjda så.
Och visst är det hääärligt med våren! :D Ha en fin dag! Kram!

11:44 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida