tisdag, oktober 24, 2006

Får jag lov att presentera Bajsrumpa?

Ja, han heter så.. hunden.
Pojkarna fick varsin hund inhandlade från Ica för värde-
checken som kom i posten. En till Liam och en till Måns. Så fick de döpa de. Liams hund heter Husse och Måns hund heter Bajsrumpa.

För han har visst kommit in i bajsåldern, yngste sonen min. Inte kiss- och bajsåldern, bara bajsåldern. Vid middagsbordet idag satt han och busade, "bajs, bajs, bajs" skrattade han. Vi bad honom säga något annat istället... "kan du säga pappa?" förslog vi.
- Ja, log han finurligt. Bajspappa!

Annars är den stora grejen just nu att kalla varandra för fula saker. Framförallt Måns är väldigt fascinerad av fula ord. Tack och lov är dock deras ordförråd rätt begränsade inom den här genren. Främst är det just bajsrumpa eller klantskalle som de använder som öknamn på varandra, men även pannkaka och pumpa(?!?). Fråga mig inte vad de lär sig dagis!

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ces hund heter
*tada!!*
Keso!
den du.

och in i bajsåldern? Är det inte tidigt att vara där nu? Jag hoppades få slippa i något år till. fniss.

7:26 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hahaha, skrattar igenkännande! Ett av Millas första ord hon lärde sig var....bajsrumpa! Med två storebröder som vrider sig av skratt när hon säger det så är det ju inget konstigt...*hmm*

Dessa ungar! :)

Psa, tack för mailet! Puh, nu sover jag gott! *fniss*

10:25 fm  
Blogger Busmamman sa...

Ha ha ha, vilka bra namn!!!
Rebecka döpte en 1,5m hög gosehund till Misse hon *s*

12:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Myras favorit "fulord" är just nu äckelpotta. Sonen på sex har Mammapamma som det retsammaste och äldsta dottern surar mest!

4:57 em  
Anonymous Erika sa...

Hahaha, barn är så härliga. Min dotter är 3,5år nu och tycker också att just BAJS e så himla roligt. Bajsmamma och bajspappa har vi här och lite annat bajsigt.

Jag skrattade så åt ditt inlägg. Väldigt härligt. Hamnade här av en slump men jag kommer nog verkligen tillbaka!

9:40 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida