tisdag, oktober 18, 2005

Tröttdag

Tröööött dag idag.. sitter här och längtar tills Emil kommer hem. Måste nog gå upp och vila en lite, liten stund då, innan jag måste iväg på kemilabb. Usch, ingen lust och ingen ork, men måste man så måste man. Hade hoppats att Måns skulle somna så snällt idag också, så man fick lite lugn och ro. Men han har plötsligt börjat strula jättemycket vid dagsvilan och vill inte alls längre. Minns att Liam hade nåt liknande i samma period, att han ville börja hoppa över dagsömnen men inte orkade. Jobbigt är det hur som helst, för trött är han Måns. Och då blir han lätt stökig och bråkig och inte alls rolig att ha vaken och med.

Jag skulle gärna gått och lagt mig på sängen med honom, men han kommer säkert bara att busa och jag bli supertrött istället. Bättre att försöka hålla igång, istället för att bli sömning och irriterad.. vilket man lätt blir ändå en dag som denna.

Känner dessutom att jag borde plugga kemi istället, för att inte tala om matten som jag har släppt helt och behöver massor med tid för att komma ifatt. Och så dessa förbenade tackkort! När ska jag hinna med och skriva dem? Vill ju inte direkt skicka ut de i samband med julkorten.. :/

Men vi hade en urmysig helg iaf! I lördags var vi mest hemma och grejade och städade lite, handlade på kvällen. Sen på söndagen åkte vi på julmarknad i Österbybruk. Det såå roligt!! Att vi inte har upptäckt den marknaden förr - dit måste vi igen nästa jul. Köpte rökt vitlökskorv, vitlökssenap, olika godissorter bl.a. fudge med pepparkakssmak och två tomtar och en påskkyckling.

Sen skyndade vi oss tillbaka till stan igen, för klockan 13.50 skulle jag och Liam gå och se på bio tillsammans med Noel och Fia. Madagaskar blev premiärbion för killarna. De tyckte nog om det tror jag, satt stilla som ljus iaf i 1½ timma. Fast det Liam pratade mest om efteråt var helikopterkarusellen som han och Noel fick åka... det var tydligen det roligaste ;).

Bilder, vill visa er bilder, men jag har varit väldigt dålig att fota den sista tiden. Måste bättra på det och meeer! Ska ordnas! =)

Och dagboken... jag är alldeles för slö märker jag ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida